Vermogen opbouwen voor je kinderen

Welke basis geef je mee aan je kind(eren) op het gebied van geld?

Wij willen heel graag dat onze kinderen op den duur in hun leven kunnen doen wat zij willen, denk aan een opleiding of wereldreis. Tegelijkertijd vinden wij het héél belangrijk dat zij leren om slim en verantwoordelijk om te gaan met geld, zodat ze niet alleen 'leunen' op het vermogen wat wij opbouwen voor hen.

Naast dat wij zorgen voor slimme investeringen waardoor het bedrag wat er voor hen opzij staat exponentieel groeit, hebben wij het idee van 'speelgeld'. Dat is geld waar zij zelf mee leren om van een bedrag een hoger bedrag te maken.

Stel, onze zoon wil een fiets kopen. Wij kunnen dan een bedrag van bijvoorbeeld €200,- beschikbaar stellen, waarmee hij zelf, met onze hulp, kan ontdekken hoe je van dit bedrag méér geld maakt. Zo leert hij de waarde van geld, en tegelijkertijd een werkbare mindset hoe ermee om te gaan.

In deze video neem ik je mee wat wij per kind schenken en wat het resultaat is als je dit structureel voor hen investeert.

Dit is een video uit de cursus: 'Geldboom: Geld 'voor' je laten werken & investeren.'

Wat wil jij je kind(eren) meegeven over geld?

Neem eens de tijd en ruimte om na te gaan welke mogelijkheden jij nu ziet en wilt gebruiken in de financiële opvoeding en vrijheid van jouw (toekomstige) kind(eren).

Mama van Jayson en Harvey. Vrouw van John. En heel enthousiast over het leven. Ik run samen met mijn man John en al onze medewerkers het bedrijf Lifestyle of Business. We deden in 2020 mee met het programma Steenrijk Straatarm. Onder andere bekend uit 40+ podcast en tijdschrijft interviews, waaronder: Het AD, Flair, de Linda, Telegraaf. En ook podia, over bijvoorbeeld ondernemerschap, mindset, alternatief leven, NFT's en leiderschap. En doe dat ook in online seminars waar ik uitgenodigd word als spreker. Maar bovenal gewoon erg enthousiast over het leven en het overdragen van de kennis die ik opdoe. Zodat ook jij ervan kunt profiteren <3